Bozhan’ın Kaleminden Çanakkale Assos – Bölüm (4)

Bu yazıyı paylaş...Share on Facebook0

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (1)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (2)

Köy kahvesinde nereye gidelim diye sohbet ederken bize Yeşilyurt benzeri Adatepe Köyü’ne yönlendiriyorlar. Ama isterseniz giderken Altarı görüp geçersiniz dediler. Kelime anlamı ile sunak demekmiş. Tanrı Zeus’un, Troy ile Akha’lar arasındaki savaşı bu sunaktan izlediği söyleniyor. Gittik ve fakat içeri giremedik. Etrafı tel örgü ile kapatılmış ve kapısı da kilitli idi. Herhalde bizim orada olmamıza denk geldi kapalı olması. Biz de köylülerin gösterdiği dağ yolundan Adatepe Köyüne gitmeye karar verdik. 2 gün önce yağan yağmurdan dolayı yol bizi hayli yordu. Vardığımızda ise Kazdağı’nda altın arama çalışmaları sebebi ile başlatılan boykotu ve durumu yorumlayan NTV kanalı canlı yayın yapıyordu. Big Hakan’da röportaj için sırasını beklemek zorunda kaldı.

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (3)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (4)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (5)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (6)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (7)

Tekrar Küçükkuyu’ya inip ayvalık tostumuzu da yedikten sonra Assos’a otelimize geri döndük. Big Hakan tekmilini verdikten sonra akşam yemeğimiz ve Tekirdağ’a olan derin duygularımızı da dillendirdikten sonra odamıza geçip ertesi gün ki yolumuz için dinlenmeye geçtik. Big Hakan pek uyuyamadı herhalde.

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (8)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (9)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (10)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (11)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (12)

Sabah gene erken kalkıp aşağı kahvaltıya iniyoruz. Hava o kadar güzel ki kahvaltıyı dışarıya alıyorlar. Biz de keyifle son kahvaltımızı denize sıfır yapıyoruz. Otelden ayrıldıktan sonra yola çıkmadan yaptığımız son lastik kontrolünde Big Hakan’ın lastiğinin patlamış olduğunu fark ediyoruz.

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (13)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (14)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (15)

bozhanin-kaleminden-canakkale-assos-4-bolum (16)

En yakın benzinlikte lastik tamirini yapıyor Big Hakan. Yolda ara ara durup kontrol ediyoruz. Esasında iyi olan yol Edremit üzerinden Balıkesir – İzmir yoluna çıkıp Balıkesir üzerinden Bursa istikametine doğru gitmek. Ama biz buralara geldikten sonra bari farklı bir yoldan dönelim deyip Ezine, Biga , Çan üzerinden Bandırma’ya oradan da Bursa üzerinden Yalova’ya varıyoruz. Yalova’da Big Hakan’la ayrılıyoruz. Ben İstanbul’a; Big Hakan Ereğli’ye dönüyor.
Yaklaşık 1600 km lik gezimiz bu şekilde son buluyor. Her ikimizde sağ salim Ereğli’ye döndük en nihayetinde.

Uzun Yolun Kısası;
Ülkemiz kültürel tarihi, yakın tarihi ve zengin doğal yapısı ile Dünya’nın hiçbir yerinde eşi olmayan bir yapıya sahip.
Çanakkale Savaşı ve Kurtuluş Savaşı ile gösterilen kahramanlık, aslında her Türk’ün damarlarında akan asil kanda ve içindeki Çılgın Türk’te saklıdır. Ama herhalde bunu şu günlerde olduğu gibi zaman zaman içerideki ve dışarıdaki düşmanlarımıza gösterip hatırlatmamız gerekiyor.
Motorla çıkılan her yolun en güzel yanı sağ salim geri dönmektir diye düşünüyorum. Gökyüzünün bizleri sevdiklerimizle birleştirmesi gibi yolların da kavuşturmasını, diğer gezilerimiz ve tüm motorcular için ümit ediyorum.

SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR.